...επειδή η εκπαίδευση ενος ηθοποιού δεν σταματά ποτέ.

Ανοιξιάτικο τρίμηνο

Το πρόγραμμα του Ανοιξιάτικου τριμήνου (3 Απριλίου - 3 Ιουλίου 2017) μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ. Διαλέξτε το μάθημα και το σεμινάριο που σας ενδιαφέρει και σπουδάστε με 48 ευρώ το μήνα.

Σπουδάστε στο Θέατρο των Αλλαγών

Σε ποιους απευθύνονται τα μαθήματα; Πέντε απλά βήματα για να σπουδάσετε στο Θέατρο των Αλλαγών. Παρακολουθήστε όποιο μάθημα σας ενδιαφέρει με μόνο 6 ευρώ! Μάθετε περισσότερα πατώντας εδώ...

Εύα Στυλάντερ


Ηθοποιός, μεταφράστρια, βοηθός σκηνοθέτης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Στοκχόλμη, Σουηδία. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα το (1985). Μεταπτυχιακές σπουδές (1988) για επαγγελματίες ηθοποιούς στη Κρατική Δραματική Σχολή της Στοκχόλμης. (Theater Sport- Johnstone, Υποκριτική, Μουσική και Τραγούδι στο θέατρο, μαθήματα Κίνησης και Αυτοσχεδιασμού, Ρήμα και Φόρμα σε ποιητικά κείμενα κ.α). Συμμετοχή σε θεατρικό πρακτικό σεμινάριο το 1994 με τον Jean-Paul Denizon (σκηνοθέτης και ηθοποιός από την ομάδα του Peter Brook) και 1994-95 στα θεατρικά εργαστήρια του Yevgeni Lanskoy (διετέλεσε διευθυντής στη σχολή Stella Adler Conservatory of Actors και σκηνοθέτης του Actors Studio).. Από το 1999 διδάσκει αυτοσχεδιασμό με το σύστημα Johnstone και παράλληλα διαδάσκει υποκριτική με ανάλυση (προφορικού και γραπτού) λόγου, στο «Θέατρο των Αλλαγών».

Στο θέατρο συμμετείχε σε παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας και κωμωδίας, στο κλασσικό παγκόσμιο και σύγχρονο θεατρικό ρεπερτόριο, όπως επίσης σε σύγχρονο ελληνικό ρεπερτόριο. Συνεργάστηκε ως ηθοποιός με τους σκηνοθέτες (με αλφαβητική σειρά): Γιώργο Αρμένη, Μίνωα Βολανάκη, Δημήτρη Ιωακειμίδη, Βασίλη Κυρίτση, Θέμη Μουμουλίδη, Δημήτρη Πετρόπουλο, Αλέξη Σολομό, Σταύρο Τσακίρη, Σταμάτη Φασουλή, Νίκο Χατζηπαπά, Αντρέα Χριστοδουλίδη, Glenn Walford, κ.α. Στην τηλεόραση συμμετείχε ως ηθοποιός σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές, στο Θέατρο της Δευτέρας, τηλεταινίες και σήριαλ για την ιδιωτική και κρατική τηλεόραση και σε τηλεοπτική σειρά στην κρατική τηλεόραση Σουηδίας, όπου συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες (με αλφαβητική σειρά): Αντώνη Αγγελόπουλου, Ερρίκου Ανδρέου, Τάκη Αντωνόπουλου, Δημήτρη Αθανίτη, Κώστα Αρζόγλου, Γιάννη Διαμαντόπουλου, Νίκο Ζερβό, Αντρέα Θωμόπουλο Νίκο Κουτελιδάκη, Θόδωρο Κωνσταντόπουλο,  Γιάννη Λαπατά, Γιώργο Λαζαρίδη, Μανουσο Μανουσάκη, Κώστα Μαζάνη, Χρήστο Παλιγιαννόπουλο, Δημήτρη Ποντίκα, Δημήτρη Παπακωνσταντή, Μπάμπη Σπανό, Πωλ Σκλάβο, Δημήτρη Σοφιανόπουλο, Φαίδων Σοφιανό, Αντώνη Τέμπο, Κωστή Τσώνο, Βαγγέλη Φουρνιστάκη, Arne Lifmark κ.α.

Επίσης συμμετείχε σε ταινίες μεγάλου μήκους, όπως στην ταινία «Αντίο Βερολίνο» (Addio Berlin) και στην ταινία «Η πόλη των θαυμάτων» (Planet Athens)  του Δημήτρη Αθανίτη. Τελευταία (2012) συνεργάστηκε (στον ρόλο της Σόνιας) με τον σκηνοθέτη Νίκο Κορνήλιο, στην καινούργια του ταινία μεγάλου μήκος «11 συναντήσεις με τον πατέρα μου», που θα προβληθεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2012. Συνεργάζεται επίσης φέτος με τον Κώστα Καστανά, ως βοηθός σκηνοθέτη, σε θεατρική παράσταση με συρραφή κειμένων, που πρόκειται να ανέβει τον Νοέμβριο 2012 στην Αθήνα στο Ιδρυμα Κακογιάννη.

Έχει κάνει μεταφράσεις θεατρικών έργων και ποιημάτων, από σουηδικά στα ελληνικά και από ελληνικά στα σουηδικά. Τελευταία έχει μεταφράσει στα ελληνικά
το σύγχρονο σουηδικό θεατρικό έργο «Γδαρμένος» του Mats Kjelbye, που πρόκειται να ανέβει την χειμερινή περίοδο 2012-13, στην Αθήνα.  


ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ-ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Υποκριτική:
Εδώ μπορούμε να μάθουμε κάτι παραπάνω από μια υποκριτική τεχνική: Πως μπορούμε να κάνουμε τους θεατές να συνταξιδεύουν μαζί με το ρόλο μας στο έργο - και να μη μας αρκεί μόνο αν μας θαυμάζουν για τις υποκριτικές τεχνικές μας ικανότητες.
Αυτό το μάθημα συμπεριλαμβάνει ανάλυση κειμένου σε κλασσικό παγκόσμιο ρεπερτόριο. Στην ανάγνωση μαθαίνουμε πως μπορούμε να μεταφέρουμε το γραπτό κείμενο σε προφορικό λόγο. Στη συνέχεια βλέπουμε ποια είναι τα «κρυφά» σημεία που μας δίνει το ίδιο το κείμενο να πλησιάσουμε τον ρόλο μας -και πολλές φορές μας προτρέπει πως να τον σκηνοθετήσουμε!
Παράλληλα μαθαίνουμε στις πρόβες, στην πράξη, πως βρίσκουμε τα  «δεδομένα» στον ρόλο μας σε κάθε σκηνή και πως μπορεί το κείμενο να εκφράζεται μέσα από το σώμα.
Μαθαίνουμε την τεχνική στις επαναλήψεις πως κρατάμε πάντα την φρεσκάδα «της πρώτης φοράς». Στην πράξη μαθαίνουμε τεχνικές για να έχουμε καλύτερη σωματική ετοιμότητα.
Αυτοσχεδιασμός: Το πρόγραμμα αυτοσχεδιασμού βασίζεται στη μέθοδο του Keith Johnstone - Kαθηγητής υποκριτικής, σκηνοθέτης και συγγραφέας. Δίνει σεμινάρια στον αυτοσχεδιασμό, είναι ο εφευρέτης του «Theatre Sport» για κοινό, πειραματίζεται πολλά χρόνια επάνω σε αυτό και έχει μια σημαντική επιρροή στην τέχνη του αυτοσχεδιασμού. Η μεθοδός του θεωρείται η καινούργια βάση για την σύγχρονη κωμωδία. Η αρχή του είναι πως η υποκριτική και το παιχνίδι, στην δημιουργία του είναι στενά συνδεδεμένα με τον ελεύθερο συνειρμό -γιατί το υποσυνείδητο είναι η πηγή για την δημιουργικότητά μας. Το μυαλό συνδέει αυτόματα αυτά που αντιλαμβάνεται και εμείς ως θεατές συνδυάζουμε με αυτών τον τρόπο αυτά που συμβαίνουν. Για να μπορέσουμε όμως να το βάλουμε σε εφαρμογή στην δράση μας στη σκηνή στον αυτοσχεδιασμο, πρέπει πρώτα να συνειδητοποιήσουμε πως γεννιέται μια σχέση στη σκηνή. Mε την μέθοδο Johnstone, ξεκινάμε με παιχνίδια-ασκήσεις «κύρους». Παρατηρούμε πως λειτουργούν οι σχέσεις μέσα από αυτό το συγκεκριμένο πρίσμα που αφορά το υψηλό και χαμηλό κύρος.
Παρατηρούμε επίσης με πόσους διαφορετικούς τρόπους εκφράζεται μια κατάσταση μέσα από το σώμα. Στην αρχή παίζουμε με απλά δεδομένα: με μικρές σκηνές εξετάζουμε τις σχέσεις και την δράση - αντίδραση. Παράλληλα, με παιχνίδια-ασκήσεις μαθαίνουμε πως λειτουργεί το μυαλό όταν αυτοσχεδιάζει και βλέπουμε στην πράξη τι συχνά μας εμποδίζει στον αυτοσχεδιασμό. Μπορούμε εδώ να μάθουμε τεχνικές για να αυτοσχεδιάζουμε δημιουργικά μαζί με άλλους επι σκηνής. Μετά σχεδιάζουμε και διαμορφώνουμε μια σκηνή με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και ανακαλύπτουμε τα συστατικά που κάνουν την δράση μας να κρατήσει το ενδιαφέρουν στους θεατές. Εδώ υπάρχουν καινούργιοι δρόμοι να δοκιμάσουμε. Και επιπλέον είναι διασκεδαστικό! Ο Αυτοσχεδιασμός (Theatre Sport) βοηθάει όχι μόνο τους ηθοποιούς, αλλά όλους τους ανθρώπους να βελτιώσουν την επικοινωνία στην εργασία τους και στην προσωπική ζωή.

Το μάθημα είναι ανοιχτό σε όλους.